Polityka Prywatności
Niniejsza Polityka prywatności została zaktualizowana w dniu kwiecień 30, 2024.
Niniejsza polityka prywatności ("Polityka Prywatności") pozwoli Ci lepiej zrozumieć, w jaki sposób ORBICO SP. Z O.O., dystrybutor Clarins w Polsce, przetwarza Twoje dane osobowe, gdy kontaktujesz się z nami lub korzystasz z jednej z naszych usług, w tym z niniejszej strony internetowej naszych sklepów/spa (zwanych łącznie "Usługami").
Niniejsza Polityka Prywatności może być aktualizowana przez nas w dowolnym momencie. Wszelkie zmiany niniejszej Polityki Prywatności będą publikowane na tej stronie i, w stosownych przypadkach, przekazywane użytkownikowi. Zachęcamy do regularnego odnoszenia się do niej. Możesz pobrać i zapisać ten dokument w formacie PDF klikając tutaj. By otworzyć plik PDF, musisz mieć zainstalowany bezpłatny program Adobe Reader (do pobrania ze strony www.adobe.fr) lub analogiczne oprogramowanie obsługujące format PDF.
1. Kim jesteśmy?
ORBICO SP. Z O.O. ("Clarins", "my", "nas", "nasz"), z siedzibą zarejestrowaną z w Warszawie 02-823, przy ul. Salsy 2 jest administratorem danych osobowych, o ile nie określono inaczej.
2. Jakie dane gromadzimy na Twój temat?
Możemy gromadzić głównie następujące dane osobowe, które mogą bezpośrednio lub pośrednio identyfikować użytkownika:
- informacje o Twojej tożsamości, w szczególności płeć, nazwisko, imiona, adres, numery telefonów, adres e-mail, nazwa użytkownika i hasło, data urodzenia lub wiek;
- informacje o metodzie płatności, w szczególności numer karty kredytowej i data ważności;
- informacje o transakcjach handlowych, w szczególności numery transakcji, historia zakupów, żądania lub komunikacja z naszym zespołem obsługi klienta, preferencje i zainteresowania użytkownika lub informacje o jednym z naszych programów lojalnościowych;
- informacje dotyczące treści, takie jak zdjęcia, filmy, oceny, recenzje, komentarze;
- informacje dotyczące aspektów dobrego samopoczucia lub zdrowia (pytania dotyczące pielęgnacji urody, rodzaj skóry, wrażliwość skóry, przeciwwskazania, zgłoszenia działań niepożądanych itp.), w stosownych przypadkach po uprzednim uzyskaniu Twojej wyraźnej zgody, w szczególności w zakresie nadzoru
kosmetycznego lub w przypadku konsultacji Clarins dot. urody lub zabieg Clarins w jednym z naszych Spa; - informacje pochodzące z Twoich kont w mediach społecznościowych (nazwa użytkownika, płeć, zdjęcie profilowe, informacje w legendzie, lokalizacja itp.), przesyłane treści i posty podczas udostępniania treści lub korzystania z hashtagu #clarins lub innych oferowanych przez nas hashtagów;
- nagrania rozmów telefonicznych w celu zapewnienia najlepszej jakości usług;
- informacje techniczne, w szczególności adres IP Twojego urządzenia oraz informacje o tym, jak urządzenie porusza się po naszej witrynie;
- inne informacje, które zostały podane przez Ciebie podczas kontaktowania się z nami lub otrzymane od zewnętrznych dostawców.
W większości przypadków zbieramy te dane osobowe bezpośrednio od Ciebie, na przykład gdy dokonujesz u nas zakupu, odwiedzasz jedną z naszych Usług lub kontaktujesz się z nami w dowolnym celu. Możemy również gromadzić dane osobowe (np. adres e-mail lub numer telefonu) od stron trzecich, które uzyskały Twoją zgodę na udostępnianie nam danych osobowych.
Dostarczenie danych osobowych wskazanych w niniejszej Polityce jest obowiązkowe, o ile nie określono inaczej. Jeśli nie podasz nam takich danych osobowych, możemy nie być w stanie dostarczyć Ci niektórych lub wszystkich naszych produktów lub Usług lub zawrzeć z Tobą umowy.
3. Dlaczego i na jakiej podstawie prawnej gromadzone są Twoje dane osobowe?
Możemy gromadzić Twoje dane osobowe w następujących celach:
Cele przetwarzania Podstawa prawna
- Administracja i ulepszanie witryny internetowej. Nasz prawnie uzasadniony interes leżący w ulepszaniu naszej witryny internetowej, aby zapewnić użytkownikom lepsze doświadczenie podczas korzystania z niej.
- Zarządzanie naszymi relacjami biznesowymi z użytkownikiem: (przetwarzanie zamówień, dostaw, faktur, obsługa posprzedażowa itp.) oraz świadczenie Usług w jednym z naszych salonów Spa lub w niektórych zatwierdzonych punktach sprzedaży sieci dystrybucyjnej. Realizacja umowy zawartej z użytkownikiem.
- Zarządzanie naszą księgowością. Nasz obowiązek prawny wynikający z przepisów krajowych (zobowiązania podatkowe, zobowiązania księgowe itp.).
- Przetwarzanie darowizn. Twoja zgoda na udział w naszych działaniach w różnych celach, w szczególności w celu wspierania badań naukowych w sektorze zdrowia.
-
Zarządzanie członkostwem w naszym
Programie lojalnościowym lub uczestnictwem
w grze lub konkursie. Realizacja umowy, do której użytkownik przystępuje, zapisując się do naszego programu lub uczestnicząc w wydarzeniu. -
Prowadzenie działań marketingowych:
- Zarządzanie naszymi relacjami z Klientem (CRM), lepsze poznanie użytkownika i zapewnienie spersonalizowanej komunikacji marketingowej i ofert dotyczących naszych produktów i Usług (w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej, wiadomości SMS, sieci społecznościowych lub innych mediów oraz poprzez wyświetlanie ukierunkowanych reklam na stronach internetowych i w sieciach społecznościowych)
- W celach 5 i 6 możemy przeprowadzać operacje segmentacji w oparciu o preferencje, zainteresowania i zachowania zakupowe użytkownika, analizować przeglądanie i żądania użytkownika na naszej witrynie lub wykonywać inne działania w celu lepszego zakwalifikowania naszej bazy danych. Na przykład, możemy przesyłać pewne zaszyfrowane dane (adres e- mail lub numer telefonu) na platformy stron trzecich w celu sprawdzenia, czy użytkownik miał już interakcję z naszymi markami i/lub czy może być zainteresowany naszymi produktami i Usługami oraz w celu dostarczenia użytkownikowi spersonalizowanych reklam w sieciach społecznościowych i witrynach stron trzecich przy użyciu funkcji retargetingu. Twoja zgoda na otrzymywanie komunikatów marketingowych, gdy taka zgoda jest wymagana przez przepisy prawne. Nasz prawnie uzasadniony interes leżący w tym, aby lepiej reagować na Twoje preferencje i zainteresowania.
- Zarządzanie tworzeniem i użytkowaniem konta użytkownika oraz umożliwienie mu korzystania ze spersonalizowanej obsługi klienta, ujednoliconego widoku jego danych osobowych (np. informacji gromadzonych w punkcie sprzedaży, przez nasz Dział Obsługi Klienta lub podczas działań promocyjnych, gdy użytkownik tworzy listę życzeń). Użytkownik może również złożyć zamówienie, korzystając z opcji Guest Check. Realizacja umowy wynikającej z akceptacji przez użytkownika Regulaminu tworzenia i korzystania z konta.
- Świadczenie żądanych usług, takich jak Konsultacje na żywo, Wirtualne testowanie, Lokalizator sklepu. Twoja zgoda na korzystanie z tych funkcji.
- Przeprowadzanie analizy opisowej, preskryptywnej i predykcyjnej, mierzenie doświadczeń klientów i zasilanie naszych badań i rozwoju. Nasz prawnie uzasadniony interes leżący w lepszym zrozumieniu naszych Klientów i rynku, na którym działamy, a także podejmowaniu świadomych decyzji.
- Określenie, w jaki sposób Klient ocenia nasze produkty na podstawie interakcji społecznościowych, gdy udostępnia nam treści w mediach społecznościowych, reaguje na nasze posty i wyraża swoją opinię. Twoja zgoda na udostępnianie Twoich opinii na temat naszych produktów.
- Dostosowywać i ulepszać nasze treści i Usługi, dostarczać ukierunkowane reklamy, mierzyć ich wydajność w naszej witrynie i witrynach naszych partnerów, w tym w mediach społecznościowych, udostępniać treści dotyczące naszych produktów w mediach społecznościowych lub reakcje na nasze posty, funkcje wirtualnego testowania i lokalizowania sklepów, wykrywać oszustwa i zapobiegać im za pomocą plików cookie i innych znaczników. Więcej szczegółów można znaleźć w sekcji 8. Twoja zgoda na stosowanie plików cookie innych niż konieczne, zgodnie z definicją w sekcji 8, za pomocą narzędzia do zarządzania zgodą.
- Przetwarzanie wniosków i skarg użytkowników. Nasz prawnie uzasadniony interes leżący w zarządzaniu wnioskami i skargami użytkowników oraz odpowiadaniu na nie.
- Wykrywanie oszustw i zapobieganie im podczas korzystania z naszych Usług. Stosowane przez nas rozwiązania do wykrywania oszustw mogą być zautomatyzowane, ale będą wymagały interwencji ludzkiej. Podczas korzystania z automatycznych rozwiązań do wykrywania oszustw, przetwarzamy Twoje dane osobowe w celu identyfikacji nieuczciwych działań lub zabezpieczenia płatności i podejmowania zautomatyzowanych decyzji w tym zakresie. Mechanizm zautomatyzowanego procesu decyzyjnego opiera się na zastosowaniu reguł i modeli analizy oszustw w naszych procesach biznesowych w celu ustalenia, czy dane działanie jest potencjalnie niezgodne z prawem. Proces ten może wywołać skutki prawne, które Cię dotkną lub w podobny sposób istotnie na Ciebie wpłyną, w szczególności możemy odmówić zawarcia z Tobą umowy, z zastrzeżeniem analizy zautomatyzowanej decyzji. Nasz prawnie uzasadniony interes leżący w zapobieganiu oszustwom internetowym związanym z zakupem naszych produktów i Usług na naszej witrynie.
- Zarządzanie niepożądanymi skutkami związanymi z używaniem naszych produktów (Cosmetovigilance), przeprowadzanie badań dotyczących bezpieczeństwa stosowania naszych produktów i wykonywanie praw użytkownika (prowadzenie listy opt-out (rezygnacji z subskrypcji)). Nasz obowiązek prawny wynikający z przepisów dotyczących produktów kosmetycznych.
- Odpowiadanie na żądania użytkownika w przypadku korzystania przez niego z praw do ochrony danych. Nasz obowiązek prawny wynikający z krajowych przepisów o ochronie danych osobowych.
- Nagrywanie rozmów telefonicznych podczas kontaktu z naszym działem obsługi klienta. Nasz prawnie uzasadniony interes polegający na zapewnieniu użytkownikowi najwyższej jakości usług.
- Przekazywanie danych osobowych użytkownika w przypadku fuzji, przejęcia, restrukturyzacji lub sprzedaży naszej firmy. Nasz prawnie uzasadniony interes leżący w rozwijaniu naszej działalności biznesowej, co może wiązać się z przekazaniem niektórych lub wszystkich danych osobowych użytkownika.
- Ustalenie naszych praw lub obrony przed wszelkimi sporami, które mogą się pojawić. Nasz prawnie uzasadniony interes leżący w ustanowieniu, wykonywaniu i/lub obronie naszych praw oraz zapewnieniu ciągłości naszej działalności.
- Zgodność z przepisami i procedury prawne. Konieczność przestrzegania naszych zobowiązań prawnych.
4. Czy ujawniamy Twoje dane osobowe?
Nigdy nie sprzedajemy ani nie użyczamy Twoich danych osobowych innym firmom w celach marketingowych lub innych. W celach wymienionych powyżej i na zasadzie ograniczonego dostępu możemy udostępniać dane osobowe użytkownika następującym osobom:
- Upoważnionym pracownikom: Nasi pracownicy mogą mieć dostęp do danych osobowych użytkownika na zasadzie niezbędnej wiedzy w ramach wykonywanej pracy.
- Innym firmom należącym do grupy Clarins: Clarins jest międzynarodową grupą działającą w wielu krajach. Gromadzone przez nas dane osobowe będą wykorzystywane przez nas i mogą być przekazywane w celach określonych w niniejszej Polityce Prywatności innym spółkom z grupy Clarins w zależności od przypadku i w razie potrzeby, a w szczególności naszej spółce dominującej we Francji i Clarins Group International SA w Szwajcarii. Może się to wiązać z przekazywaniem danych osobowych użytkownika poza jego jurysdykcję krajową, gdzie mogą one podlegać dostępowi władz lokalnych zgodnie z przepisami obowiązującymi w tej jurysdykcji. Każda z tych firm może również przetwarzać i wykorzystywać Twoje dane osobowe do celów określonych w niniejszej Polityce Prywatności niezależnie i we własnym imieniu. Aby dowiedzieć się więcej o grupie Clarins i jej lokalizacjach lokalizacje, odwiedź naszą witrynę korporacyjną.
- Dostawcom usług: Możemy korzystać z usług dostawców wybranych ze względu na ich wiedzę specjalistyczną i niezawodność oraz działających jako podmioty przetwarzające dane, odrębni administratorzy lub współadministratorzy, aby pomóc nam w szczególności w przetwarzaniu i realizacji, bezpiecznych płatnościach, darowiznach, zarządzaniu obsługą klienta, konserwacji i rozwoju technicznym, ocenach i recenzjach, wirtualnym testowaniu, analityce, zapobieganiu spamowi, zarządzaniu kampaniami cyfrowymi i afiliacyjnymi, zapobieganiu oszustwom itp. Wymienieni usługodawcy wykorzystują dane osobowe użytkownika wyłącznie w zakresie niezbędnym do świadczenia swoich usług lub w naszym imieniu lub też w celu spełnienia wymogów prawnych, a my dokładamy wszelkich starań, aby te dane osobowe były zawsze chronione.
- Doradcom zewnętrznym: Udostępniamy dane użytkownika naszym doradcom zewnętrznym, takim jak prawnicy i audytorzy, jeśli jest to konieczne do celów wynikających z naszego uzasadnionego interesu lub w celu zapewnienia zgodności z naszymi zobowiązaniami prawnymi.
- Władzom publicznym: Możemy również przekazywać dane osobowe użytkownika władzom lokalnym, jeśli jest to wymagane przez prawo lub w ramach dochodzenia i zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Innym stronom trzecim: w przypadku sprzedaży, fuzji, konsolidacji, likwidacji, reorganizacji lub przejęcia.
5. Dlaczego przekazujemy Twoje dane osobowe?
Niektórzy z naszych dostawców usług lub firmy należące do grupy Clarins mogą znajdować się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG), w tym w krajach, które nie zapewniają takiego samego poziomu ochrony danych jak w kraju zamieszkania użytkownika (np. w Stanach Zjednoczonych), a dane osobowe użytkownika mogą podlegać dostępowi władz lokalnych zgodnie z prawem obowiązującym w danej jurysdykcji. W takim przypadku zapewniamy, że:
- - zawarliśmy odpowiednie umowy dotyczące transferu danych, zgodne ze Standardowymi Klauzulami Umownymi przyjętymi przez Komisję Europejską;
- - opieramy się na Wiążących Regułach Korporacyjnych (BCR) naszych dostawców usług zatwierdzonych przez właściwe organy, tam gdzie ma to zastosowanie;
- - taki transfer danych jest konieczny do celów i w oparciu o podstawę prawną opisaną w sekcji 4 niniejszej Polityki prywatności.
Ponadto, tam gdzie jest to wymagane, wdrożyliśmy dodatkowe środki (umowne,
techniczne lub organizacyjne) w celu zapewnienia ważności transferu.
W zakresie przewidzianym przez obowiązujące prawo użytkownik ma prawo
skontaktować się z nami, aby uzyskać więcej informacji na temat wdrożonych
przez nas środków bezpieczeństwa w celu zapewnienia odpowiedniej ochrony jego
danych osobowych podczas transferu, jak wspomniano powyżej.
6. W jaki sposób będziemy chronić Twoje dane osobowe?
Clarins stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, w odniesieniu do charakteru informacji i ryzyka, w celu zachowania bezpieczeństwa i poufności danych osobowych użytkownika, a w szczególności w celu zapobiegania ich zmianie, ujawnieniu lub przekazaniu jakimkolwiek nieupoważnionym stronom.
Może to obejmować takie praktyki, jak ograniczony dostęp pracowników, którzy ze względu na swoje obowiązki są upoważnieni do dostępu do danych, gwarancje umowne od dostawców zewnętrznych, oceny wpływu na prywatność, gdy jest to wymagane, wewnętrzne przeglądy naszych praktyk i polityki prywatności i/lub wdrożenie fizycznych i/lub systematycznych środków bezpieczeństwa (bezpieczny dostęp, proces uwierzytelniania, tworzenie kopii zapasowych, program antywirusowy, zapora sieciowa, pseudonimizacja, szyfrowanie itp.)
7. Jaka jest nasza polityka dotycząca nieletnich?
Świadomie nie gromadzimy ani nie przetwarzamy danych osobowych osób
nieletnich.
W przypadku uzyskania wiedzy o takim gromadzeniu i przetwarzaniu,
niezwłocznie podejmiemy odpowiednie środki w celu skontaktowania się z daną
osobą i usunięcia tych danych osobowych z naszych serwerów i/lub serwerów
naszych usługodawców.
8. Jaka jest nasza polityka dotycząca plików cookie (i innych technologii śledzenia)?
Pliki cookie lub inne elementy śledzące (np. znaczniki pikselowe, unikalny
identyfikator lub odcisk palca itp.) oznaczają wszystkie mechanizmy mające na
celu przechowywanie informacji na urządzeniu użytkownika lub uzyskiwanie
dostępu do informacji już przechowywanych na urządzeniu użytkownika.
Gdy odwiedzasz naszą witrynę po raz pierwszy, informujemy Cię o celu
używanych narzędzi śledzących, a także o tożsamości naszych partnerów, abyś
mógł podjąć świadomą decyzję w tym zakresie.
Prosimy o wyraźną zgodę użytkownika przed przechowywaniem i/lub
odczytywaniem elementów śledzących na jego urządzeniu. Nie musisz wyrażać
zgody na używanie przez nas plików cookie lub modułów śledzących, jeśli jednak
odmówisz wyrażenia zgody na używanie niektórych plików cookie lub modułów
śledzących, które, z wyjątkiem sytuacji, gdy ich jedynym celem jest umożliwienie
lub ułatwienie korzystania z naszej witryny lub gdy są one absolutnie niezbędne do
zapewnienia dostępu do naszej strony internetowej lub usługi wyraźnie
zamówionej przez Ciebie, możemy nie być w stanie zapewnić Ci takiego dostępu
lub usług.
Elementy śledzące są wykorzystywane na naszej stronie głównie do:
- - analizowania nawigacji użytkownika, mierzenia wydajności naszej witryny i poprawy jakości naszych usług;
- - wyświetlania spersonalizowanych reklam zgodnie z przeglądaniem i profilem użytkownika;
- - dostosowywania treści redakcyjnych naszej witryny do sposobu korzystania z niej przez użytkownika lub dostosowywania wyświetlania naszych produktów i usług w oparciu o nawyki przeglądania powiązane z urządzeniem użytkownika;
- - włączania dodatkowych funkcji na naszej witrynie;
- - monitorowania i zapobiegania nieuczciwym działaniom, poprawiania błędów i zapewniania bezpieczeństwa naszej witryny.
Użytkownik może zmienić swoje preferencje w dowolnym momencie:
- - Nasze narzędzie do zarządzania zgodą pozwala na udzielenie lub wycofanie zgody niezależnie i specjalnie dla każdego odrębnego celu;
- - Możesz dowiedzieć się, jak zmienić preferencje śledzenia w menu pomocy przeglądarki;
- - Platforma Youronlinechoices umożliwia odrzucenie lub zaakceptowanie plików cookie używanych przez naszych partnerów.
Należy pamiętać, że dezaktywacja plików cookie nie uniemożliwi wyświetlania
reklam na Twoim urządzeniu, a jedynie zablokuje technologie, które pozwalają
nam dostosowywać reklamy do Twoich nawyków i zainteresowań.
Uwzględnienie wyborów użytkownika opiera się na module śledzącym. Jeśli
usuniesz wszystkie pliki cookie przechowywane na Twoim urządzeniu (za
pośrednictwem przeglądarki), my - lub nasi partnerzy - nie będziemy już w stanie
zachować Twoich preferencji.
Domyślnie zachowujemy wybory użytkownika (zarówno zgodę, jak i rezygnację)
przez okres 6 miesięcy. [...]
Możemy również wykorzystywać elementy śledzące w wysyłanych przez nas
wiadomościach e-mail w celu śledzenia niektórych zachowań użytkownika, takich
jak otwarcie wiadomości e-mail lub kliknięcie łącza URL do strony w naszej
witrynie w celu określenia daty ostatniej interakcji, pomiaru skuteczności kampanii
marketingowych i dostarczania spersonalizowanych treści. Użytkownik może
zrezygnować z subskrypcji naszych wiadomości e-mail, jeśli nie chce, aby jego
przeglądanie było śledzone za pomocą tej metody.
Możemy proponować powiadomienia push w przeglądarce internetowej, pod
warunkiem uzyskania zgody użytkownika. Powiadomienia te można wyłączyć w
dowolnym momencie, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji
można znaleźć w naszym FAQ.
9. W jaki sposób są zarządzane treści udostępniane przez Ciebie w sieciach społecznościowych przy użyciu naszych hashtagów?
Użytkownik może używać naszych hashtagów do oznaczania swoich treści w sieciach społecznościowych, takich jak Instagram, Facebook lub TikTok.
Korzystając z tych hashtagów, należy pamiętać, że treści użytkownika mogą pojawiać się na naszej stronie internetowej i być wykorzystywane w odniesieniu do naszych produktów lub Usług.
Przypominamy, że informacje udostępniane w sieciach społecznościowych mogą być przeglądane, wykorzystywane i zapisywane przez inne osoby na całym świecie, w szczególności w krajach, które nie mają przepisów gwarantujących odpowiedni poziom ochrony danych osobowych określony w kraju zamieszkania użytkownika.
Zwracamy również uwagę na fakt, że w przypadku przesyłania treści przy użyciu jednego z naszych hashtagów, korzystanie z sieci społecznościowych podlega wyłącznie ogólnym warunkom tych sieci społecznościowych. Zachęcamy do zapoznania się z nimi i regularnego odnoszenia się do nich.
Jeśli nie chcesz, aby Twoje treści pojawiały się na naszej stronie, usuń je z sieci społecznościowej lub przestań używać hashtagów.
10. Jak długo przechowywane są Twoje dane osobowe?
Dokładamy wszelkich starań, aby przechowywać dane osobowe użytkownika
wyłącznie przez okres niezbędny do celów określonych w niniejszej Polityce
prywatności i zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Zgodnie z ogólną zasadą będziemy przechowywać Twoje dane osobowe tak długo,
jak będzie to absolutnie konieczne do zarządzania naszymi relacjami z Tobą i przez
czas trwania umowy z Tobą, a następnie przez okres 5 lat od zakończenia umowy
lub przez inny okres dozwolony przez obowiązujące prawo.
Możemy również przechowywać część Twoich danych osobowych przez krótszy
lub dłuższy okres w następujących przypadkach:
- - Gdy korzystasz z funkcji Wirtualnego Testowania na naszej Stronie, zdjęcia, które nam przesyłasz, są przechowywane przez okres do 24 godzin, a następnie usuwane. Jeśli zechcesz ponownie skorzystać z funkcji Wirtualnego Testowania, będziesz musiał(a) zrobić nowe zdjęcia.
- - Dane klientów / potencjalnych klientów będą przechowywane przez okres 3 lat od daty ich zebrania lub od ostatniego kontaktu lub zakończenia relacji handlowej, chyba że użytkownik wyrazi sprzeciw lub zażąda ich usunięcia. Pod koniec tego 3- letniego okresu możemy ponownie skontaktować się z Tobą, aby dowiedzieć się, czy chcesz nadal otrzymywać informacje marketingowe. Jeśli nie udzielisz jednoznacznej pozytywnej odpowiedzi, Twoje dane zostaną usunięte lub przechowywane zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- - Informacje dotyczące kart kredytowych zostaną usunięte natychmiast po dokonaniu transakcji lub będą przechowywane w celach dowodowych w zakresie dozwolonym przez obowiązujące prawo. Za wyraźną zgodą użytkownika informacje bankowe mogą być przechowywane do daty wygaśnięcia karty kredytowej. Nigdy nie przechowujemy kryptogramu wizualnego użytkownika.
- - Informacje niezbędne do prowadzenia analiz i statystyk biznesowych mogą być przechowywane przez okres do 5 lat.
- - Nagrania rozmów telefonicznych mogą być przechowywane przez okres do 6 miesięcy.
Informacje służące do celów udowodnienia prawa lub umowy albo przechowywane
zgodnie z obowiązkiem prawnym mogą być archiwizowane zgodnie z
odpowiednim okresem przedawnienia przewidzianym przez obowiązujące przepisy
prawa.
Dane osobowe użytkownika zostaną nieodwracalnie usunięte lub zanonimizowane
po spełnieniu tych celów lub upływie okresu przechowywania.
11. Jakie są Twoje prawa dotyczące Twoich danych osobowych i jak się z nami skontaktować?
Jako osoba, której dane dotyczą, przysługuje Ci szereg uprawnień:
- Prawo dostępu: Masz prawo poprosić nas o potwierdzenie, czy przetwarzamy Twoje dane osobowe, a jeśli tak, to możesz uzyskać informację o cechach tego przetwarzania, uzyskać dostęp do nich oraz ich kopię.
- Prawo do sprostowania: Możesz poprosić nas o poprawienie lub uzupełnienie Twoich danych osobowych, jeśli są nieprawidłowe lub niepełne.
-
Prawo do usunięcia: Możesz poprosić nas o usunięcie Twoich danych osobowych w następujących przypadkach:
- o gdy nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane;
- o Twoja zgoda została wycofana;
- o w ramach wykonywania prawa do sprzeciwu;
- o Twoje dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem; lub
- o w celu wywiązania się z obowiązku prawnego.
Nie jesteśmy zobowiązani do spełnienia Twojego żądania usunięcia Twoich danych osobowych, w szczególności jeśli ich przetwarzanie jest niezbędne do wywiązania się z obowiązku prawnego lub ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
-
Prawo do ograniczenia przetwarzania: Możesz poprosić nas o ograniczenie
przetwarzania Twoich danych osobowych (tj. o ich przechowywanie bez
wykorzystywania), gdy:
- o ich dokładność jest kwestionowana;
- o ich przetwarzanie jest nielegalne, ale nie chcesz, aby zostały usunięte;
- o pozostają one niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
- o trwa weryfikacja istnienia ważnych powodów w związku z realizacją Twojego prawa do sprzeciwu.
Możemy nadal wykorzystywać Twoje dane osobowe po złożeniu prośby o ograniczenie:
- o za Twoją zgodą;
- o w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń; lub
- o w celu ochrony praw jakiejkolwiek innej osoby fizycznej lub prawnej.
- Prawo do przenoszenia danych: Możesz poprosić nas o udostępnienie Twoich danych osobowych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego lub możesz żądać ich przesłania bezpośrednio innemu administratorowi, ale tylko wtedy, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie Twojej zgody lub wykonania umowy z Tobą, a przetwarzanie jest zautomatyzowane.
- Prawo do wycofania zgody: Zgodę na przetwarzanie Twoich danych możesz wycofać w dowolnym momencie, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, bez uszczerbku dla legalności przetwarzania, które odbywało się na podstawie Twojej zgody przed jej cofnięciem.
- Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania, w wypadku, gdy opieramy się na uzasadnionym interesie w przetwarzaniu danych. W przypadku wniesienia takiego sprzeciwu mamy obowiązek zaprzestania przetwarzania, chyba że wykażemy uzasadnione podstawy do przetwarzania, nadrzędne wobec Twoich interesów, praw i wolności, albo gdy będziemy musieli przetwarzać dane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
W zakresie marketingu bezpośredniego możesz sprzeciwić się przetwarzaniu, zmieniając w dowolnym momencie preferencje na swoim koncie, kontaktując się z nami pod poniższym adresem lub w następujący sposób:
- o W przypadku e-maili: klikając link „anuluj subskrypcję” zawarty w każdym z naszych e-maili.
- o W przypadku połączeń telefonicznych: poprzez wskazanie osobie kontaktowej, że wyrażasz sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.
- o W przypadku wiadomości SMS: odpowiadając „STOP” na jeden z naszych SMS-ów.
- Zautomatyzowane podejmowanie decyzji: Masz prawo uzyskania interwencji ludzkiej ze strony administratora, do wyrażenia własnego stanowiska i do zakwestionowania tej decyzji.
Aby skorzystać z tych praw, musisz przesłać nam żądanie. W razie wątpliwości możemy poprosić Cię o uzasadnienie swojej tożsamości za pomocą wszelkich odpowiednich środków:
- - Wysłanie prośby e-mailem na adres Erreur ! Référence de lien hypertexte non valide.;
- - Wysyłając pismo na adres:
- Orbico Sp. z o.o.oddział Beauty
ul. Salsy 2
02-823 Warszawa
- Orbico Sp. z o.o.oddział Beauty
Poinformujemy Cię o działaniach, które należy podjąć tak szybko, jak to możliwe, a w każdym razie nie później niż w ciągu miesiąca od złożenia wniosku. Zastrzegamy sobie jednak prawo do nieodpowiadania na bezpodstawne lub poniżające żądania.
- Prawo do złożenia skargi: Zgodnie z obowiązującymi przepisami możesz także złożyć skargę do właściwego organu odpowiedzialnego za ochronę danych osobowych lub wnieść odwołanie w przypadku ich niewłaściwego wykorzystania. Aby zidentyfikować właściwy organ, należy zapoznać się z sekcją 12 poniżej.
W przypadku pytań, komentarzy lub wątpliwości związanych z niniejszą Polityką prywatności prosimy o kontakt z naszym działem ds. ochrony danych w Polsce:
Orbico Sp. z o.o.,oddział Beauty
ul. Salsy 2
02-823 Warszawa
lub we Francji:
Clarins
Direction Juridique / Délégué à la Protection des Données
12 avenue de la Porte des Ternes
75017 Paris
France
12. Zasady dotyczące jurysdykcji
Załącznik 1. Właściwy Krajowy Organ Nadzorujący Ochronę Danych Osobowych
Polska Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych Urząd Ochrony Danych
Osobowych Stawki 2 00-193 Warszawa Polska https://uodo.gov.pl/en/485/1295