Regulamin | Regulamin Clarins.pl
Niniejszy regulamin normuje wszelkie sprawy związane z korzystaniem z Serwisu w tym składaniem zamówień na Produkty, uiszczania przez Klienta ceny sprzedaży Produktów, dostarczania i odbioru przez Klienta zamówionych Produktów, uprawnień Klienta do anulowania zamówienia i odstąpienia od umowy oraz zasady składania i rozpatrywania reklamacji www.clarins.pl.
Art. 1- Definicje
- „Regulamin” – niniejszy regulamin,
- „Umowa” – umowa sprzedaży Produktu zawarta na odległość za pośrednictwem Serwisu pomiędzy Klientem a Sprzedawcą,
- „Zamówienie” – zamówienie jednego lub więcej Produktów złożone przez Klienta za pośrednictwem Serwisu, stanowiące ofertę w rozumieniu kodeksu cywilnego,
- „Dane osobowe” – wszelkie dane jakie Klient umieszcza w Zamówieniu lub w Koncie, lub podaje do wiadomości Sprzedawcy w inny sposób, w szczególności imię, nazwisko, adres, adres e-mail, numer telefonu,
- „Produkt” –towar prezentowany na stronach Serwisu na które może złożyć Zamówienie Klient,
- „Serwis” – serwis internetowy prowadzony w domenie www.clarins.pl,
- „Klient” – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która złoży Zamówienie zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Regulaminie,
- „Konto” – zasoby Serwisu udostępnione Klientowi przez Sprzedawcę, w szczególności w celu umożliwienia zawierania Umów i przeglądania historii Zamówień,
- „DOK” – Dział Obsługi Klienta Clarins w Polsce, o którym mowa w art. 2 Regulaminu,
- „Magazyn” – Magazyn Orbico, do którego należy kierować zwroty, o których mowa w art. 10 i 11 Regulaminu.
- „Przedsiębiorca na prawach konsumenta” – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- „Konsument” – w rozumieniu art.22(1) kodeksu cywilnego: osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- „Sprzedawca” - Orbico Sp. z o.o. ul. Salsy 2 02-823 Warszawa NIP: 646-25-26-337 REGON: 277632751 KRS: 0000046562
Art. 2- Postanowienia Ogólne
- Serwis clarins.pl prowadzony jest przez Sprzedawcę: Orbico Sp. z o.o. ul. Salsy 2 02-823 Warszawa NIP: 646-25-26-337 REGON: 277632751 KRS: 0000046562.
- Ze Sprzedawcą można skontaktować się w następujący sposób:
1) pisemnie na adres: Dział Obsługi Klienta Clarins, Orbico Sp. z o.o. Oddział w Katowicach: adres: ul. Chorzowska 150/B, 40-101 Katowice,
2) za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, na adres: kontakt@clarins.pl,
3) telefonicznie pod numerem: 800-808-818
- Adres Magazynu Sprzedawcy właściwego do dokonania zwrotów zakupionych Produktów: Magazyn Orbico Sp. z o.o. Orbico Supply DC Teresin Gaj 1, 96-515 Teresin.
- Adres do wysyłki reklamowanych Produktów: Orbico Sp. z o.o. Oddział Beauty, ul. Salsy 2, 02-823 Warszawa.
Art. 3- Konto w Serwisie
- W celu korzystania z Serwisu w pełnym zakresie po stronie Klienta muszą być spełnione poniższe wymagania techniczne:
1) Komputer z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera;
2) Aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
- W celu rejestracji w Serwisie Clarins.pl (założenie Konta Klienta) należy wypełnić formularz rejestracji podając swój adres e-mail oraz imię i nazwisko, zaakceptować Regulamin Serwisu oraz Politykę Prywatności, co oznacza zgodę na przetwarzanie przez Sprzedawcę Danych Osobowych w zakresie niezbędnym do nawiązania, ukształtowania treści, zmiany, rozwiązania i prawidłowej realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną oraz do realizacji zamówień Klienta. Dokonanie rejestracji Konta oznacza zawarcie przez Klienta umowy o świadczenie usługi elektronicznej na czas nieoznaczony.
- Klient, który dokonał rejestracji Konta, może rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, poprzez zgłoszenie Sprzedawcy żądania usunięcia konta Klienta, przy użyciu dowolnego środka komunikacji na odległość, umożliwiającego zapoznanie się Sprzedawcy z oświadczeniem woli Klienta, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@clarins.pl.
- Hasło do Konta Klienta powinno składać się ze znaków, uniemożliwiających w prosty sposób odgadnięcie ich przez osoby trzecie. Szczegółowe zasady bezpieczeństwa korzystania z Konta znajdują się w Polityce Prywatności. Rejestracja w Serwisie www.clarins.pl, jak również korzystanie z funkcjonalności Serwisu, są nieodpłatne.
- Po zarejestrowaniu się w Serwisie clarins.pl, każdorazowe logowanie odbywa się przy użyciu danych podanych w formularzu rejestracyjnym.
- Reklamacje związanie z działaniem Sklepu (z wyłączeniem procedury reklamacji Produktu, która została wskazana w art. 12 i 13 Regulaminu) Klient może składać w formie dokumentowej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@clarins.pl. Zalecane jest podanie przez Klienta w opisie reklamacji co najmniej: informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, żądania Klienta oraz danych kontaktowych. Ustosunkowanie się do reklamacji o której mowa powyżej następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
Art. 4- Produkty
- Informacje o Produktach dostępnych w asortymencie Serwisu stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego.
- Sprzedawca dysponuje ograniczoną liczbą Produktów i informuje o ich dostępności na stronach Serwisu.
- Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby informacje o dostępności Produktów były aktualne, a także aby opisy Produktów i prezentowane zdjęcia Produktów były jak najdokładniejsze. Klient, przed złożeniem Zamówienia może zapoznać się z cechami i opisem produktów.
- Indywidualne ustawienia komputera mogą powodować różnice pomiędzy wizualizacją produktu na komputerze Klienta a rzeczywistym wyglądem Produktu (kolor, proporcje, itp.).
-
Art. 5- Cena
- Ceny produktów podawane są w polskich złotych (ZŁ) są cenami brutto (uwzględniają podatek od towarów i usług w obowiązującej stawce).
- Ceny produktów nie obejmują kosztów dostawy i innych usług dodatkowo płatnych, które Klient może zamówić. Koszty te są przedstawiane Klientowi przed zawarciem umowy i podjęciem decyzji o złożeniu Zamówienia.
- Całkowity koszt Zamówienia stanowi cena wszystkich zamówionych Produktów wraz z kosztem dostawy oraz ewentualnym kosztem usług dodatkowo płatnych.
- Ceny prezentowane w Serwisie mogą ulegać zmianom. Dla złożonego Zamówienia obowiązują ceny aktualne na moment zatwierdzenia przez Klienta treści Zamówienia poprzez kliknięcie w „Złóż zamówienie”.
Art. 6- Składanie zamówienia
- Klient może składać Zamówienia na Produkty przez siedem dni w tygodniu i dwadzieścia cztery godziny na dobę.
- Zamówienia mogą być składane zarówno przez Klientów indywidualnych jak i biznesowych. W przypadku Klienta biznesowego i chęci otrzymania faktury VAT konieczne jest wypełnienie formularza wraz z podaniem numeru NIP firmy. Możliwość otrzymania faktury VAT dotyczy wyłącznie klientów biznesowych mających siedzibę na terenie Polski.
- Każdy Klient zarówno indywidualny jak i biznesowy może dokonać zakupu na maksymalną kwotę 10.000 zł, zaś maksymalna ilość tego samego Produktu w jednym zamówieniu, wynosi 5 sztuk.
- W celu złożenia Zamówienia należy:
1) zalogować się na Konto w Serwisie, założone zgodnie z art. 3 Regulaminu,
2) wybrać Produkt/y, będące przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”,
3) wybrać opcje dotyczące Zamówienia spośród dostępnych opcji,
4) wybrać sposób dostawy i płatności przedmiotu Zamówienia,
5) wpisać dane odbiorcy Zamówienia oraz adres, na który ma nastąpić dostawa Produktu, a także numer telefonu, pod którym Sprzedawca może skontaktować się z Klientem w sprawach związanych z Zamówieniem,
6) sprawdzić zawartość koszyka: wybrane produkty, miniatury, dodatkowe prezenty- czy zawartość koszyka jest zgodna z dokonanym wyborem.
7) potwierdzić Zamówienie klikając przycisk „Złóż zamówienie”.
- Przedmiot Zamówienia może być dostarczony Klientowi na adres na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej wskazany przez Klienta w Zamówieniu.
- Złożenie Zamówienia przez Klienta oznacza złożenie Sprzedawcy oferty zawarcia umowy sprzedaży zamówionego Produktu.
- Klient może z tego samego Konta zakupić maksymalnie 5 sztuk tego samego Produktu, tj. oznaczonego tym samym numerem referencyjnym. Zamówienia przekraczające ilość pięciu sztuk tego samego Produktu nie będą rejestrowane w Serwisie ani przekazane do realizacji.
- Po złożeniu Zamówienia, jeżeli jest ono możliwe do realizacji, Klient otrzyma na adres e-mail podany w Koncie Klienta potwierdzenie Zamówienia z informacjami dotyczącymi zamówionych Produktów, wybranego sposobu płatności oraz wybranego sposobu dostawy. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty, o której mowa w ust. 6 powyżej.
- Klient nie może zmodyfikować złożonego Zamówienia, po otrzymaniu maila z informacją o przyjęciu Zamówienia do realizacji.
- Klient nie może zrezygnować ze złożonego Zamówienia jeżeli zostało ono przekazane do realizacji. W tym przypadku Klient może nie przyjąć Zamówienia w momencie jego dostawy.
Art. 7- Płatność
- Klient może wybrać jeden z następujących sposobów płatności dostępnych w Serwisie:
1) Płatność Kartą Płatniczą. Akceptowane w Serwisie karty to: Visa i Master Card.
2) Płatność przelewem internetowym za pośrednictwem operatora płatności Przelewy24.
3) Płatność przy dostawie. Zapłata ceny Zamówienia osobie je doręczającej jest warunkiem wydania Zamówienia. Płatność przy dostawie obejmuje zamówienia o wartości poniżej 2.500 zł i jest możliwa jedynie w przypadku dostawy za pośrednictwem kuriera DPD oraz wiąże się z doliczeniem do ceny Zamówienia bezzwrotnej prowizji w wysokości przedstawianej Klientowi przed podjęciem decyzji o wyborze formy płatności.
4) Płatność za pośrednictwem serwisu PayPal.
Art. 8- Dane osobowe
- Klient wyraża zgodę na przetwarzanie przez Sprzedawcę Danych Osobowych podanych przez niego w procesie rejestracji konta w Serwisie oraz w procesie korzystania z Serwisu, w tym dokonywania zakupów w Serwisie. Podanie Danych Osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednak brak zgody na przetwarzanie Danych Osobowych przez Sprzedawcę może uniemożliwić dokonywanie przez Klienta zakupów w Serwisie. Klient ma prawo dostępu do swoich Danych Osobowych oraz do ich poprawienia i usunięcia.
- Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie informacji handlowych i marketingowych drogą elektroniczną, poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w formularzu rejestracyjnym lub w terminie późniejszym w zakładce „Twoje konto” (odnośnik „Newsletter”). W przypadku wyrażenia takiej zgody, Klient otrzymywać będzie na podany przez siebie adres poczty elektronicznej biuletyn informacyjny (newsletter) Sklepu Internetowego www.clarins.pl, a także inne informacje handlowe i marketingowe wysyłane przez Sprzedawcę. Klient może w dowolnym momencie zrezygnować z prenumeraty Newslettera samodzielnie poprzez link w newsletterze lub za pośrednictwem Działu Obsługi Klienta Clarins.
- Szczegółowe zasady przetwarzania Danych osobowych Użytkowników i Klientów oraz zasady korzystania z plików cookies reguluje „Polityka Prywatności”, zamieszczona w Serwisie w rozdziale Politykę Prywatności
Art. 9- Dostawa
- Dostawa Zamówień jest realizowana przez firmę kurierską DPD.
- Dostawa Zamówień realizowana jest wyłącznie na terytorium Polski.
- Czas dostawy zależy od wybranego przez Klienta sposobu dostawy Produktów. Informacja o czasie dostawy Produktów będzie wyświetlana w Serwisie podczas składania przez Klienta Zamówienia.
Art. 10- Ustawowe prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość
- Klientowi będącemu Konsumentem oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta przysługuje prawo odstąpienia od Umowy, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia, w którym Klient odebrał zamówienie.
- Do zachowania powyższego terminu Klient musi wysłać, na swój koszt, pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy do Sprzedawcy, na adres Magazynu, który został zamieszczony w art. 2 Regulaminu. Oświadczenie powinno zawierać dane pozwalające na zidentyfikowanie Klienta oraz powinno być przez Klienta podpisane. Formularz odstąpienia dostępny tutaj „Formularz odstąpienia”.
- Klient zobowiązany jest do zwrotu Produktów, na swój koszt, wraz z wysyłanym pisemnym oświadczeniem o odstąpieniu bądź w terminie kolejnych 14 dni od dnia wysłania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy poprzez przesłanie ich (pocztą lub kurierem) na adres Magazynu.
- Możliwe jest odstąpienie przez Klienta od Umowy w całości lub w części – co do jednego lub kilku spośród zamówionych Produktów. W przypadku odstąpienia częściowego od zamówienia, w którym wszystkie lub część produktów była objęta promocją lub kuponem zniżkowym, wartość zwrotu zostaje obliczona na podstawie warunków promocji.
- Produkty powinny zostać zwrócone w stanie niewykraczającym poza konieczny do stwierdzenia charakter, cechy i funkcjonowanie Produktu. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zakupionego Produktu będące wynikiem korzystania z Produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Prawo odstąpienia nie przysługuje Klientowi w przypadkach wskazanych w przepisach ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, tj. w szczególności w przypadku Umowy Sprzedaży, w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- W przypadku, gdy przedmiotem Zamówienia jest pakiet lub zestaw promocyjny, rezygnacja Klienta z zamówienia promocyjnego, może dotyczyć wyłącznie całego pakietu lub zestawu promocyjnego. Nie ma możliwości rezygnacji z pojedynczych produktów wchodzących w skład pakietu lub zestawu promocyjnego.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Klientowi kwotę równą:
1) cenie za Produkty i poniesionemu przez Klienta kosztowi dostawy Produktów do Klienta zgodnie z ust. 10 poniżej – w przypadku, w którym Klient odstępuje od Umowy w całości,
2) cenie za Produkty, co do których Klient odstąpił od Umowy – w przypadku, w którym Klient odstępuje od Umowy w części. W tym przypadku koszty dostawy Produktów do Klienta nie są zwracane z uwagi na to, że w pozostałym zakresie Klient od umowy nie odstąpił. W przypadku odstąpienia częściowego od Zamówienia, w którym część produktów była objęta promocją lub kuponem zniżkowym, wartość zwrotu zostaje obliczona na podstawie warunków promocji.
- Sprzedawca zwraca Klientowi kwotę, o której mowa w ust. 8 powyżej, niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. Jednakże Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem kwoty, o której mowa w ust. 8 powyżej, do czasu otrzymania Produktów od Klienta lub dostarczenia dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedawca dokonuje zwrotów płatności na rachunek bankowy Klienta, z którego została dokonana zapłata lub na rachunek jego karty kredytowej, przy pomocy której dokonał płatności.
- W przypadku, w którym Klient zapłacił za Zamówienie przy odbiorze, powinien poinformować Dział Obsługi Klienta Clarins pisemnie, na formularzu odstąpienia od umowy, o numerze konta, na który Sprzedawca powinien wysłać zwrot kwoty, o której mowa w ust. 8 powyżej.
- W przypadku, w którym Klient dokonał zapłaty z wykorzystaniem E-Karty Upominkowej, Sprzedawca zwraca mu kartę upominkową o wartości nominalnej karty, wykorzystanej do dokonania zakupu. W przypadku częściowej płatności kartą upominkową, Sprzedawca zwraca należność w adekwatnej części w postaci karty upominkowej, a w części zgodnie z ust. 10 i/lub 11.
- W przypadku zwrotu produktu/produktów z Zamówienia, w którym Klient wykorzystał kod bonu lojalnościowego, nie zostanie on ponownie wygenerowany ani zwrócony na saldo Klienta.
Art. 11- Wymiany
- Sprzedawca nie przewiduje możliwości wymiany Produktu na inny, z zastrzeżeniem postanowień art. 12 i 13 Regulaminu.
- W przypadku chęci wymiany Produktu, Klient powinien odstąpić od Umowy w odniesieniu do danego Produktu, a następnie złożyć ponownie Zamówienie na kolejny Produkt.
Art. 12- Reklamacja
- Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta, jeżeli sprzedany produkt ma wadę (rękojmia), na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem 2 (dwóch) lat od dnia wydania produktu Klientowi.
- Klient może składać reklamacje poprzez kontakt z Działem Obsługi Klienta, w szczególności poprzez pisemne złożenie reklamacji i odesłanie Produktu wraz z pismem na adres DOK wskazany w art. 2 ust. 4 Regulaminu.
- Klient może złożyć reklamację podając następujące informacje:
1) okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia niezgodności/wady;
2) żądanie sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową lub złożenie oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy; oraz
3) dane kontaktowe składającego reklamację, a w szczególności imię i nazwisko, telefon kontaktowy oraz login do konta.
- Klient może również złożyć reklamację uzupełniając informacje wymagane w formularzu dostępnym tutaj: „Formularz reklamacji”.
- W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, Sprzedawca niezwłocznie wymieni Produkt wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Nie wpływa to na możliwość złożenia przez Klienta oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami. W przypadku braku możliwości wymiany Produktu, usunięcia wady Produktu lub obniżenia ceny, Sprzedawca zwróci należność niezwłocznie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- W przypadku naprawy lub wymiany Produktu na nowy, Sprzedawca ponosi wszelkie koszty związane z dostawą.
- Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie nie dłuższym niż 14 dni i informuje Klienta o jej rozstrzygnięciu w formie pisemnej na adres korespondencyjny Użytkownika lub w formie elektronicznej na jego adres e-mail.
- Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Produktu na wolny od wad przedawnia się z upływem roku, lecz termin ten nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w zdaniu pierwszym. W tym terminie Klient może odstąpić od umowy sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady Produktu. Jeżeli Klient żądał wymiany Produktu na wolny od wad lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy lub złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany Produktu lub usunięcia wady.
Art. 13- Odpowiedzialność za zgodność z umową
- Postanowienia niniejszego art. 13 dotyczą wyłącznie Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Klientowi towar zgodny z umową. Zgodność Produktu z umową oceniana jest zgodnie z postanowieniami Rozdziału 5a ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
- Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, Klient może żądać:
1) naprawy Produktu lub
2) wymiany Produktu.
- Reklamacja z tytułu rękojmi konsumenckiej powinna być zgłoszona w formie pisemnej (w tym celu można użyć Formularza Reklamacji). Sprzedawca rekomenduje przesłanie zgłoszenia reklamacyjnego na adres email: kontakt@clarins.pl przed odesłaniem produktu. Zgłoszenie powinno zawierać:
- nazwę Produktu, jego rozmiar oraz kod,
- okoliczności powstania wady / uszkodzenia, w szczególności rodzaj i datę ujawnienia wady / uszkodzenia,
- żądanie co do sposobu doprowadzenia reklamowanego Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży: naprawa lub wymiana,
- datę dostarczenia Produktu,
- dane kontaktowe składającego reklamację,
- żądanie naprawy albo wymiany Produktu.
- Sprzedawca udziela odpowiedzi na reklamację w ten sam sposób w jaki została złożona, w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
- Klient udostępnia Sprzedawcy Produkt podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera Produkt na swój koszt.
- Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z umową;
- Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z umową zgodnie z ust. 9, 10;
- brak zgodności Produktu z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić go do zgodności z umową;
- brak zgodności Produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy;
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
- Oświadczenie o obniżeniu albo odstąpieniu od umowy, można złożyć pisemnie na adres Sprzedawcy, bądź na adres email: kontakt@clarins.pl (w tym celu można użyć Formularza Reklamacji). W oświadczeniu należy także wskazać numer rachunku bankowego, na który zostanie zwrócona równowartość reklamowanego Produktu w przypadku uznania przez Sprzedawcę reklamacji i obniżeniu albo skutecznym odstąpieniu od umowy.
- Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży powinno zawierać:
1) dane kontaktowe Klienta,
2) nazwę Produktu, jego rozmiar oraz kod,
3) datę dostarczenia Produktu,
4) wskazanie przyczyny złożenia oświadczenia, wybranej spośród przyczyn wskazanych w ust. 12 powyżej,
5) oświadczenie o obniżeniu ceny Produktu, wraz ze wskazaniem obniżonej ceny Produktu, albo oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży.
- W razie odstąpienia od umowy Klient niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Klientowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że wyraźnie zgodził się on na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Art. 14- Zastrzeżenie własności
Sprzedawca jest jedynym właścicielem Produktów sprzedawanych w Serwisie do momentu uiszczenia przez Klienta całkowitej opłaty, z podatkami oraz kosztami dostawy włącznie.
Art. 15- Własność intelektualna
- Clarins jest jedynym właścicielem wszelkich treści znajdujących się w Serwisie. Treści obejmują całą zawartość Serwisu, w szczególności: znaki graficzne, obrazy, rysunki, logotypy, zdjęcia, teksty, ilustracje, animacje, dźwięki, filmy, itd.
- Reprodukcja, kopiowanie bądź modyfikowanie powyższych treści jest niedozwolone bez wcześniejszej pisemnej zgody od Clarins.
Art. 16- Postanowienia końcowe
- Sprzedawca publikuje aktualną wersję Regulaminu na stronach Serwisu.
- Regulamin opublikowany jest w Serwisie w sposób umożliwiający Użytkownikowi jego utrwalenie i przechowywanie.
- Do składanych Zamówień stosuje się warunki Regulaminu obowiązujące w momencie zawierania Umowy pomiędzy Klientem i Sprzedawcą.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn technicznych, prawnych lub/i organizacyjnych. Zmiana Regulaminu staje się skuteczna w terminie wskazanym przez Sprzedawcę, nie krótszym niż 7 dni od momentu udostępnienia na stronie Serwisu zmienionego Regulaminu. Sprzedawca poinformuje Klienta na 7 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu o zmianie Regulaminu za pomocą wiadomości przesłanej pocztą elektroniczną, zawierającej odnośnik do tekstu zmienionego Regulaminu. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę, co skutkuje rozwiązaniem umowy o świadczenie usług elektronicznych. Zamówienia złożone przez Klientów przed wejściem w życie zmian Regulaminu są realizowane według dotychczasowych postanowień Regulaminu.
- Kupujący posiada możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r., Sprzedawca udostępnia łącze elektroniczne do platformy ODR: ://ec.europa.eu/consumers/odr . Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mieć będą odpowiednie przepisy Kodeku cywilnego oraz ustawy z 30.05.2014 r. – o prawach konsumenta.
- Aktualna wersja Regulaminu obowiązuje od dnia 29.05.2023 roku.